Voorpret - Reisverslag uit Leiderdorp, Nederland van Martien Deijsselberg - WaarBenJij.nu Voorpret - Reisverslag uit Leiderdorp, Nederland van Martien Deijsselberg - WaarBenJij.nu

Voorpret

Blijf op de hoogte en volg Martien

19 Februari 2014 | Nederland, Leiderdorp

In mei 2014 stap ik weer op de fiets voor een verre fietsreis. Dit keer is de bestemming Rome. Ik volg de route van Reitsma. Op de website www.reitsmaroutes.nl staan wat kaartjes en hoogteprofielen e.d. Ik fiets van Leiderdorp naar Nijmegen en pak daar de route van Reitsma op. De route gaat bij Roermond Duitsland in nadat ik een nachtje bij Simone heb geslapen. Ik volg grotendeels de Rijn. Bij de Bodensee ga ik de grens over naar Oostenrijk en de Reschenpas brengt me naar Italië. Niet dat ik dan alle bergen gehad heb, want voordat ik Florence ben, moet ik ook nog de Apennijnen over. En de heuvels van Toscane beloven ook nog heel wat pittige klimmetjes. In Florence heb ik een paar rustdagen gepland staan om ook even lekker de toerist uit te hangen samen met Liesbeth die me een weekend gezelschap komt houden. Ik verwacht eind juni in Rome aan te komen en vlieg dan 3 juli weer naar huis.

Ik ben heel benieuwd hoe ik het ga hebben. De eerste keer had ik natuurlijk geen idee wat me te wachten stond en viel het allemaal ontzetten mee. Nu heb ik de ervaring van het fietsen naar Santiago en zeg ik steeds tegen mezelf dat ik er niet te makkelijk over moet denken. Ik heb er in elk geval hoe dan ook vertrouwen in dat ik me wel red. Ik ben hard Italiaans aan het studeren, dus ik moet me ook aardig verstaanbaar kunnen maken. Niet dat dat noodzakelijk is, maar het is een mooi excuus om een nieuwe taal te gaan studeren. En het maakt het contact gewoon leuker.

  • 27 Maart 2014 - 19:48

    Mama:

    Nou Mieps, nu zal het zeker een stuk makkelijker gaan met je nieuwe Koga, Rolls Royce fiets der fietsen. Ik hoop dat je er veel plezier van gaat hebben. Je hebt nu lekker de tijd om hem in te rijden en evt. nog bij te laten stellen. Dan zoef je over de Alpen, Apennijnen en andere gemene kuitenbijters.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martien

Actief sinds 15 Sept. 2010
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 68958

Voorgaande reizen:

22 Mei 2014 - 03 Juli 2014

Op de fiets naar Rome

07 Mei 2011 - 27 Juli 2011

Fietsend naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: